sábado, 29 de octubre de 2011

RUBIAS (DO PAÍS)

Parderrubias (Concello de A Merca, Ourense).

Vaia par de rubias (nun lameiro de Ribas de Sil, Lugo).


*A foto das rubias é de Eladio Osorio

lunes, 24 de octubre de 2011

CINEMANÍA NUMÉRICA (CAPÍTULO 4)

SINOPSIS:
A afección polo cine animoume a facer unha lista de películas que teñan algún número no título tanto na súa forma cardinal como ordinal. Trátase de empezar polo cero e ir subindo gradualmente na escala numérica, poñendo un exemplo de cada e tamén combinacións de ese número con outros, procurando respectar o título orixinal. Excluín curtametraxes, documentais, series e miniseries.
Aparte do título, entre parénteses vai o director e o ano de realización, e despois algúns dos actores/actrices mais representativas do filme.

Desta tandada (cos números 9, 10, 11 e 12) recomendaría a argentina “Nueve reinas”, a clásica “Los diez mandamientos” e por suposto esa obra mestra de Sidney Lumet que é “12 hombres sin piedad”.
E dúas curiosidades: nunha película actúa Pelé e hai outra que aínda non se estreou, farao o 11 de novembro.


· LA NOVENA PUERTA (Roman Polanski, 1999): Johnny Depp, Lena Olin, Frank Langella, James Russo, Emmanuelle Seigner.
· NUEVE REINAS (Fabian Bielinsky, 2001): Ricardo Darin, Gaston Pauls, Leticia Bredice, Elsa Balaguer, Antonio Ugo, Tomás Fonzi.
· NUEVE DÍAS DE UN AÑO (Mikhail Romm, 1962): Aleksey Batalov, Innokenti Smoktunovsky, Nikolai Plotikov, Tatiana Lavrova, Valentín Nikulin.
· NUEVE SEMANAS Y MEDIA (Adrian Lyne, 1984): Mickey Rourke, Kim Bassinger, Margaret Whitton, Karen Young, Dan Lauria, Christine Baranski.
· EL DÉCIMO HOMBRE (Jack Gold, 1988): Anthony Hopkins, Kristin Scout Thomas, Derek Jacobo, Cyril Cusack, Paul Rogers.
· LOS DIEZ MANDAMIENTOS (Cecil B. DeMille, 1956): Charlton Heston, Yul Brynner, Anne Baxter, Edward G. Robinson,, Edward G. Robinson, Ivonne de Carlo, John Derek.
· 10 + 4 (Mania Akbari, 2007): Mania Akbari, Amin Maher, Mina Hamidi, Behnaz Safari, Bahareh Mosadeghiyan.
· 10.5 (Jhon Lafia, 2003): Beau Brigdes, Kim Delaney, Fred Ward, John Scheneider, Michael Adamthwaite, John Cassini.
· DE DIEZ A ONCE (Pelin Esmer, 2009): Nejat Isler, Mithat Esmer, Tayanc Ayaydin, Savas Akova, Sinan Dugmeci.
· LAS 10:30 DE UNA NOCHE DE VERANO (Jules Bassin, 1966): Melina Mercouri, Romy Schneider, Meter Finch, Julian Mateos, Beatriz Savon.
· LA CUADRILLA DE LOS ONCE (Lewis Milestone, 1960): Frank Sinatra, Dean Martin, Sammy Davis Jr, Angie Dickinson, Peter Lawford.
· ONCE MAS UNO (Terrell Tannen, 1983): Pelé, John Huston, Peter Fox, Jeanetta Arnette, Chris Bringard.
· ONCE DÍAS ONCE NOCHES (Joe D’amato, 1986): Jessica Moore, Mary Sellers, Joshua Mcdonald, David Brandon, Tom Mojack.
· 11/11/11 (Darren Lynn Bousman, 2011): Michael Landes, Timothy Gibbs, Wendy Glenn, Angela Rosal, Lluis Soler.
· 11:14 DESTINO FATAL (Greg Marcks, 2003): Hilary Swank, Patrick Swayze, Barbara Hersley, Rachel Leigh Cook, Ben Foster.
· 12 HOMBRES SIN PIEDAD (Sidney Lumet, 1957): Henry Fonda, Lee J. Cobb, Jack Warden, Ed Begley, John Fiedler, E.G. Marshall.
· 12 +1 (Nicolas Gessner, 1969): Vittorio Gassman, Orson Welles, Vittorio de Sica, Sharon Tate, John Steiner.
· 12:01, TESTIGO DEL TIEMPO (Jack Sholder, 1993): Jonathan Silverman, Helen Slater, Martin Landau, Jeremy Piven, Nicolas Surovy, Robin Bartlett.
· 12:08 AL ESTE DE BUCAREST (Corneliu Porumboiu, 2006): Teodor Corban, Ion Sapdaru, Mircea Andreescu, Cristina Ciofu, Luminita Gheorghiu.
· SUCEDIÓ ENTRE LAS 12 Y LAS 3 (Frank D. Gilroy, 1976): Charles Bronson, Jill Ireland, Damon Douglas, David Roberts, Betty Cole.

lunes, 17 de octubre de 2011

NEGOCIOS (RUÍNS) DE COMPRAVENDA

Cando era mozo (por cobiza e afán de aventura) decidiu venderlle a súa alma ó demo.
Anos despois (desacougado, coa señardade petándolle por dentro e aproveitando as rebaixas do Nadal) mercou a súa alma a Deus.
So agora empeza a decatarse de que neste tipo de transaccións el é o único perdedor.

miércoles, 5 de octubre de 2011

AS MÉDULAS, UN LUGAR PARA O ASOMBRO

Na comarca leonesa do Bierzo, preto do lago de Carucedo, atópanse AS MÉDULAS, a maior explotación aurífera a ceo aberto que os romanos tiveron en Hispania.
Desde o miradoiro de Orellán a vista impresiona: picoutos roxos emerxen entre o verde da vexetación desafiando ó ceo e á lei da gravidade. É o que queda dunha montaña desmantelada para extraer o metal amarelo.


Unha paisaxe estraña.
Un lugar misterioso.
Unha viaxe no tempo.
Un mundo perdido.
Unha lección de historia.



O xeógrafo e historiador romano Plinio O Vello, que estivo na península ibérica a mediados do século I, deixounos unha descrición do método para extraer o ouro. Construían grandes depósitos de auga nas partes altas da montaña a escavar e furaban cunha complexa rede de túneles e pozos as entrañas do xacemento. Despois botaban auga por eles. A entrada repentina da auga, que collía velocidade mentres baixaba producía erosións, turbulencias e golpes no interior da montaña que terminaba por derrubarse. A este procedemento chamábanlle “ruína montiun”.
Despois a terra era canalizada cara os lavadoiros onde se separaba o ouro.


Unha montaña aniquilada polo esforzado traballo da poboación nativa e as técnicas dos romanos. Calculan que o longo dos 2 séculos que durou a explotación movéronse máis de 230 millóns de metros cúbicos de terra. A cifra é difícil de asimilar.
Non sabemos canto ouro se puido sacar de aquí. Imposible recuperar o que foi esto nos séculos I e II en plena actividade. A nós, agora, desde o miradoiro de Orellán, paseando pola cunca das Valiñas ou entrando nas bocaminas de “La Cuevona e “La Encantada”, só nos queda o asombro.